2015年10月23日金曜日

Learning Diving in a Steady Rain

10/23 (fri)

Teaching / ライセンス講習
Scuba Diver Course / スクーバダイバー
Confined Water Session / 限定水域

* 日本語部分は後半にあります。

Today we had Scuba Diver course starting at Sunabe Seawall.

The guests were Maria from Mexico and Shenghao from China.
Big smile. Can't wait to go into the water!


As always, we had a review of academics prior to the water session.
They took notes and were very keen on learning. Good.


And then we went into the water.
Since it was a confined water session, we stayed shallow and practiced basic skills. Maria and Shenghao were very relaxed in the water and all the skills were done smoothly.

Thanks Maria and Shenghao for coming today.
Although it was raining all the time, it was fun to learn diving, huh? Hope you enjoyed it.

And tomorrow we will be going deeper, so look forward to it.

Have a good evening and see you tomorrow!



今日は砂辺でスクーバダイバーコースの初日を行ってきました。

ゲストはメキシコからマリアと中国からシェンハオの2人です。
器材のセッティング中から興奮が伝わってきました。

朝はまずは学科の復習から。2人ともメモを取ったり質問したりと、とても熱心に参加してくれました。

その後はいよいよお待ちかねの海へ。
あいにくの雨でしたが、そんなことはおかまい無しにテンション高いままエントリーして、スキルの練習。2人ともとても落ち着いていて、サクサクと進んでいきました。

マリア、シェンハオ、今日はおつかれさま。
初日はどうだった?楽しんでくれたかな?

明日はいよいよホントのダイビング。深く潜ります。今日以上に楽しみにしてて。

ではでは。

0 件のコメント:

コメントを投稿