2017年11月22日水曜日

Nov 22nd - Before the Sea Getting Nasty

11/22 (wed)

Intro & Fun diving @ Cape Maeda / 体験&ファンダイビング@真栄田岬

1st : Intro diving @ Cape Maeda / 真栄田岬

2nd : Fun diving Cape Maeda / 真栄田岬
Depth : 19.3mtrs / 63ft
Time : 45mins
Water Temp : 25.3C / 77F

* 日本語部分は後半にあります。

Today we went to Cape Maeda for intro and fun diving.


The sea condition has been tricky and unstable past a week or so, and finally, the sea became a decent condition today.

The 1st session was intro diving.
The guests were Dan and Nick from US.


It was cloudy and rainy in the morning but we get wet anyway!


Here we go.


It was intro diving but they were very comfortable underwater.



We went into Blue Cave as well, which was not crowded like the summer time anymore so we surfaced and had a look at inside.

Thanks guys!


And next, we had a fun diving session.
The guest was Ben from US as well.


It poured after the 1st dive but it stopped and even the sun showed up in the sky by the time we entered the water.

A school of Indian mackerel.


Ourang-outang crab.


A batfish came very close to us.


And Ben's request, Blue Cave. We made it!


Thanks everyone for coming and diving with us today.
Although the weather was not stable and it became sunny, cloudy, and poured within 4hours, the water was nice and calm, huh? We were glad you guys enjoyed diving today.
Enjoy the rest of your stay in Okinawa and please let me know if you ever come back to Okinawa. We will do it again!



What's going on at OKINAWA 39ers...


We will be back to Similan islands in this December!!


More details >>> Similan Tour 2017 Dec


"Like" us on Facebook to keep you updated on what's going on at OKINAWA 39ers.



今日は真栄田岬まで体験&ファンダイビングに行ってきました。

まず1本目は体験ダイビング。
ゲストはアメリカからのダンとニックでした。
雨の中でのスタートとなりましたが、海は落ち着いていて、透明度も20mオーバー。
そんな中、2人はとても初めてとは思えない様な落ち着きで、スイスイ泳ぎ、手にしたGoProで魚を追っかけていました。
青の洞窟も空いていて、じっくりと見れました。

そして2本目はファンダイビング。
ゲストはこれまたアメリカからのベンでした。
土砂降りの中で準備をし、どうなる事かと思いましたが、出航の頃には雨もぴたっと止み、太陽まで顔を出してくれました。
水中ではオランウータンクラブや口を大きく開けて泳ぐグルクマの群れ、触れそうな距離まで近づいて来るツバメウオ達、等々に会い、そしてリクエストされてた青の洞窟にも行ってきました。

天気にこそ翻弄されましたが、気持ちのいい2ダイブになりました。

みんな今日はありがとう。
沖縄でのダイビング、どうだった?楽しんでくれて良かったです。
残りの日本滞在も楽しんで、またいつか潜りに来てね。
ではでは。

0 件のコメント:

コメントを投稿